דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיה ברשת: שלב ראשון בכל פרויקט באינטרנט 

מאת    [ 30/05/2009 ]

מילים במאמר: 623   [ נצפה 2123 פעמים ]

כיום, חברות אינטרנט נדרשות לספק מלבד יכולות טכניות מתקדמות וכן יכולת עיצוב יצירתיות, גם יכולת לייעץ וללוות תהליך אפקטיבי של בניית אסטרטגיה שיווקית ברשת המסתמכת על ניסיון העבר שלהם בפרויקטים בתחומים שונים. המגוון העצום של חברות האינטרנט בארץ יוצר מציאות שבה קשה ליזם חסר הניסיון להבדיל בין חברה/ יועצים שרק מוכרים סיסמאות לבין בעלי מקצוע איכותיים ומנוסים המשלבים חשיבה שיווקית, עסקית ואפילו פסיכולוגית סוציולוגית בתהליך ההקמה של מיזם ברשת. כדי ליצור תהליך עבודה נכון, מתוכנן ממוקד ואפקטיבי, שבסופו תוכלו להשיק את המיזם החדש ברשת וכמובן לעמוד במטרות השיווקיות שהצבתם לעצמכם, אני ממליץ לכם להתייחס לנקודות הבאות:

היכרות עם הארגון/הלקוח ואופי פעילותו:
בדיוק כמו בפגישה ראשונה, חשוב להכיר ברמה האישית את הצד איתו מקימים את הפרויקט, עוד לפני שמשקיעים את השקל הראשון. כמובן שהכוונה היא לביסוס היכרות סבירה שמספקת את הבסיס להמשך התהליך. לאחר מכן ניתן לדבר על הפרויקט עצמו, תוך שרטוט הקווים הרעיוניים הראשיים שלו. השקיעו זמן להכיר את הנפשות הפעולות שאיתן תבלו שעות רבות בתקופה הקרובה. מה הניסיון המקצועי שלהם? על איזה סוגים של פרויקטים הם עבדו? מה מידת ההצלחה שלהם בעבר? אילו נקודות חוזק/חולשה מאפיינות אותם וכו'.

הגדרת המתחרים בארץ ובעולם בתחום הפעילות הרלוונטי:
דרך טובה לגיבוש רעיונות היא להסתכל על "הדשא של השכן..."
גם אם נדמה שעליתם על רעיון המאה, ואתם כבר מדמיינים את עתידכם בחוף אקזוטי באוקיינוס השקט, כדאי להישאר עם הרגליים על הקרקע ולבדוק האם כבר קיים מיזם זהה או דומה. ב- 99% מהמקרים התשובה היא "כן". זה לא אומר שצריך להתייאש- להיפך! כל startup גדול התחיל מרעיון שמישהו חשב עליו בזמן שהמתין בפקק או באמצע הלילה בדרך לשינה. גם אם הרעיון שלכם לא נועד "להמציא את הגלגל", ומדובר בתחום רווי תחרות, חשוב מאוד לנתח לעומק את פעילות המתחרים ע"פ פרמטרים מוגדרים. נסו לזהות את החוזקות והחולשות של כל מתחרה, ובמקביל לחשוב כיצד אתם יכולים לפעול בצורה שונה וטובה יותר.

ניתוח מוקדי הרווח (אצלכם ואצל המתחרים):
בהמשך ישיר לסעיף הקודם, ניתוח מוקדי הרווח של הפרויקט שלכם תוך השוואה למוקדי הרווח אצל המתחרים יהווה מדד בסיסי ואיכותי להצלחת הפרויקט. בסופו של דבר הפרויקט צריך ליצור מערך של רווחים והכנסות (ובתקווה שיעלו בהרבה על ההוצאות).

מיפוי הטכנולוגיות המצויות בשימוש אצל המתחרים:
חלק בלתי נפרד ממהות הפרויקט היא הטכנולוגיה שלו. בהתאם ליכולות הפיננסיות, כדאי לשאוף ולהבנות את הפרויקט בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, מתוך הנחה כי הפרויקט מיועד להחזיק מעמד שנים.

אפיון קהל המטרה :
בניית בריף המגדיר את קהל המטרה: מין, טווח גילאים, תחומי עניין, ערכים, באילו אתרים ופלטרפורות קהל היעד נמצא?, מה יכול למשוך את קהל המטרה? כל אלו ועוד רבים אחרים חשובים הם נתונים קריטיים להצלחת הפרויקט.

הגדרת המטרות העסקיות והיעדים:
גם אם האתר מוכן היום ומוכן לעלות לאויר, כדי שהוא יהיה רלוונטי לשנים קדימה, אסור לעולם לנוח על זרי הדפנה ולצפות שהוא יחזיק מעמד. פרויקט באינטרנט דורש תחזוקה, הגדרת אפיקי צמיחה, הצבת יעדים תפישתיים וכמותיים. הכינו רשימה מודפסת שתופיע לכם מול העיניים! כך תזכרו בכל יום כי חשוב להתפתח, לצמוח ולשאוף קדימה.

בנית מודל מעקב וניתוח נתונים סטטיסטי לכל התהליך :
אחד מהתכונות החשובות והייחודיות ביותר של המדיום האינטרנטי, היא היכולת לכמת את המידע. השקתם מיזם ברשת? השקעתם את מיטב כספיכם וזמנכם? לבטח יעניין אתכם לקבל מידע סטטיסטי מעודכן ועל בסיס קבוע! שלל כלים נמצאים היום בשוק, חלקם בתשלום ואחרים בחינם (ולא פחות טובים). בצעו מעקב שוטף אחר התנועה באתר. ניתן לקבל מידע אפקטיבי ומעשיר שיכול לעזור לכם לדעת איזה חלקים באתר עובדים טוב עבורכם ועונים על המטרות והייעדים שלהם, ובמקביל ניתן לדעת אילו קטגוריות לא עובדות ודורשות שינוי. חשוב לזכור מדובר במידע עדכני, זמין ומהיר!

והחשוב ביותר:
הישארו תמיד עם היד על הדופק. גם לאחר שהאתר עלה לאוויר, יש להמשיך ולבחון את ההתפתחויות בשטח, מצב המתחרים וההיצע בשוק. רק כך האתר ימשיך להוות במה עסקית רווחית ללקוח. רבים מאלו שדווקא הצליחו בפרויקט הראשון שלהם טועים לחשוב שההצלחה היא קבועה וכי אין צורך להמשיך ולהשקיע. השקיעו מספיק זמן ללמוד ולבחון את השינויים בשוק במטרה לשמור על היתרון היחסי שלכם.
עומר מילויצקי, יועץ אסטרטגי לשיווק ברשת, כותב ועורך את הבלוג http://www.redefine.co.il העוסק איפיון אתרים וממשקי אינטרנט באופן כללי ובשיווק ברשת בעזרת מדיה חברתית בפרט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב